• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

       

       

      Szkoła Podstawowa nr 7 w Cieszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność   swojej   strony   internetowej   zgodnie   z Ustawą   z dnia   4   kwietnia   2019  r.o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r.  poz.  848)  oraz  Decyzją  wykonawczą  Komisji  (UE)  2018/1523  z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektorapublicznego.

      Oświadczenie    w    sprawie    dostępności    ma    zastosowanie    do    strony    internetowej: http://sp7cieszyn.edupage.org

       

      Dane teleadresowe jednostki:

      Szkoła Podstawowa nr 7 w Cieszynie

      ul. Bielska 247, 43-400 Cieszyn

      tel.: 695 870 053

      e-mail: sekretariat@sp7.cieszyn.pl

       

      Data publikacji strony internetowej:   październik 2019 r.

      Data ostatniej istotnej aktualizacji:    1 września 2020 r.

       

       

      Status pod względem zgodności z ustawą

      Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

          1. Niektóre materiały graficzne – zdjęcia nie mają w pełni dokładnychopisów.
          2. Niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchiinagłówków.
          3. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnianiadostępności.
          4. Grafiki w galeriach oraz grafiki zawierające link nie posiadają opisów alternatywnych lub zawierają niewłaściwe opisy;
          5. Kontrast nagłówków załączników w stosunku do tła na stronie nie zapewnia minimalnej proporcji 4,5:1;

      Na stronie internetowej nie można używać standardowych skrótów klawiszowych. Stronę można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety. Zbudowany został w oparciu o metodę RWD - Responsive Web Design, dzięki czemu automatycznie dostosowuje moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.

       

       

      Ułatwienia na stronie internetowej

      1. Zmiana rozmiaru czcionki.
      2. Możliwość podświetlenia linków.
      3. Możliwość zastosowania inwersji kolorów i ustawienia obrazów w skali szarości.
       

      Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

      Oświadczenie sporządzono: 31 marca 2023 r.

      Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

       

       

      Informacje zwrotne i dane kontaktowe

      W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z sekretariatem dzwoniąc na numery telefonów 695 870 053/502 266 443 lub pisząc na email: sekretariat@sp7.cieszyn.pl

      Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

       

       

      Informacje na temat procedury odwoławczej

      Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,aplikacjimobilnejlubjakiegośichelementu.Możnatakżezażądaćudostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować  żądanie  niezwłocznie,  nie  później  niż  w  ciągu  7  dni  od  dnia  wystąpienia   z  żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jes tmożliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny  odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub  elementu  strony internetowej,  lub  aplikacji  mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich:https://www.rpo.gov.pl/

      Informacyjna infolinia obywatelska: 800 676 676

       

       

      Dostępność architektoniczna

      1. Do  budynku  szkoły prowadzi  główne  wejście  z  podestem  znajdujące  się  odulicyBielskiej,  bez  podjazdu  dla  osób  niepełnosprawnych.  Wejście  jest  ogólnodostępne  w godzinach pracy szkoły. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Od strony hali sportowej i przynależnego do niej parkingu znajduje się wejście do korytarza prowadzącego do hali sportowej. Wejście to jest zarazem wejściem dla osób niepełnosprawnych, gdyż nie ma tutaj ograniczeń w postaci schodów oraz jest również wyjściem ewakuacyjnym.Wyjście to jest dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w godzinach zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ponadto z hali sportowej, od strony ul. Bielskiej, prowadzi wyjście ewakuacyjne bezpośrednio na parking przed halą.
      2. W budynku szkoły na każdym poziomie (suterena, parter, I piętro), znajduje się korytarz. Klatka   schodowa   umieszczona   jest   pośrodku   budynku.   Budynek   nie   posiada  wind. W budynku głównym szkoły, poza częścią opisaną w pkt.1, nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
      3. Naterenieszkoły, przed halą sportową, znajduje się parking dla samochodów osobowych zj ednym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
      4. Do szkoły może wejść osoba z psemasystującym.
      5. Na terenie szkoły jest możliwość skorzystania z tłumacza językamigowego.

      Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi (usługa bezpłatna), co najmniej na 4 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacjinagłych.

      W celu załatwienia spraw podstawowych, niewymagających biegłej znajomości języka migowego, Szkoła Podstawowa nr 7 w Cieszynie zabezpiecza kontakt z surdopedagogiem zatrudnionym w szkole.

      Zgłoszenia chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego można dokonać:

      1. pisemnie, przesyłającwniosek:
      • za    pośrednictwem    podmiotów    świadczących     usługi     pocztowe     na     adres: Szkoła Podstawowa nr 7 w Cieszynie, ul. Bielska 247, 43-400 Cieszyn,
      • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:sekretariat@sp7.cieszyn.pl(wzór pisemnego zgłoszenia znajduje się w załącznikunr 1 do Deklaracji).
      1. telefonicznie, dzwoniąc na numery: 695 870 053/502 266 443, za pośrednictwem osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniuspraw.
      2. osobiście w siedzibie Szkoły Podstawowej nr 7 w Cieszynie.

       

       

      Informacje dodatkowe

      Aktualnie trwają prace nad poprawą dostępności strony: http://sp7cieszyn.edupage.org

       

       

      Zalacznik_nr_1.docx

      Załącznik nr 1

       

      W  N  I  O  S  EK

      O ŚWIADCZENIE USŁUG TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO

       

       

      Imię i nazwisko osoby uprawnionej

       

      Kontakt

      (adres lub telefon kontaktowy, mail)

       

       

       

       

       

      WYBRANA METODA KOMUNIKOWANIA SIĘ

       

       

      TŁUMACZ PJM * TŁUMACZ SJM * TŁUMACZ  SKOGN *

       

      *   prosimy o postawienie znaku „x” przy oczekiwanej metodzie komunikacji

       

      PLANOWANY TERMIN WYKONANIA ŚWIADCZENIA

       

       

      KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA TEMATU/SPRAWY

       

       

       

      DATA:

      Podpis OSOBY UPRAWNIONEJ

       

      Słownik:

      Osoba uprawniona - osoba  doświadczająca  trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się,

      PJM – polski język migowy- naturalny wizualno- przestrzenny język komunikowania się osób uprawnionych; SJM – system językowo-migowy – podstawowy środek komunikowania się osób uprawnionych, w którym znaki migowe wspierają wypowiedź dźwiękowo-artykulacyjną;

      SKOGN – sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych – podstawowy środek komunikowania się osóbuprawnionych,wktórymsposóbprzekazukomunikatujestdostosowanydopotrzebwynikającychzłącznego występowania dysfunkcji narządu wzroku isłuchu.